Analiza in targetiranje

Si predstavljate, da bi skušali z zaprtimi očmi podreti vse keglje, ki so na kegljišču? Nekako tako bi tudi izgledalo, če bi želeli na tržišče plasirati nov izdelek ali storitev, ne da bi pred tem ugotovili, kakšno je stanje na trgu. Rezultat zagotovo ne bil spodbuden. Da bi se izognili neuspehu, je zato nujno potrebno pred uveljavitvijo katerega koli posla opraviti analizo tržišča in targetiranje.

Zakaj je potrebna analiza tržišča?

Ne glede na to, ali gre za že uveljavljeno podjetje, ki želi le plasirati na tržišče nov izdelek, ali pa gre za popolnoma novo podjetje, v vsakem primeru je potrebno neprestano spremljati spremembe na trgu.

Tako je, na primer, potrebno ugotoviti, koliko in katera so podjetja, ki se s podobnimi izdelki že ukvarjajo, in hkrati tudi ugotoviti potrebe potencialnih kupcev. Bolj kot bomo poznali tržišče, večja je možnost, da bo izdelek postal prodajna uspešnica.

Faze analize tržišča

Analiza tržišča je kompleksen proces, ki pa ne zahteva le poznavanje ekonomije in marketinga, ampak tudi metodologijo merjenja in poteka v več fazah:

  • Zbiranje informacij

Informacije o konkurenci na trgu lahko zbiramo na različne načine. Pregledamo lahko različne baze podatkov, registre firm in podobno. Pomembno je, da so informacije točne, prav tako pa tudi metode s katerimi jih obdelamo.

  • Segmentacija tržišča

Ker je tržišče lahko zelo raznoliko, ga je priporočljivo razdeliti v določene segmente (gospodinjstva, šole, mala podjetja, velika podjetja). Od značilnosti posameznega segmenta je odvisno, na katero ciljno skupino se bomo usmerili, kako bo potekal marketing, kako bomo formirali cene in še mnogo drugega.

  • Ocena velikosti in rasti tržišča

Če smo dobro opravili prvi dve fazi analize tržišča, potem bo lažje oceniti in predvideti, kaj se bo z našim tržiščem dogajalo v obdobju od treh do petih let.

  • Trendi na tržišču

Za uspešno prodajo izdelka je dobro vedeti tudi, kakšni to trendi na trgu, ki lahko neposredno vplivajo na prodajani izdelek. Nesmiselno se je, na primer, lotiti prodaje tiskanega časopisa, ko pa se številni mediji selijo na svetovni splet.

Targetiranje je ena od strategij marketinga

S pomočjo analize tržišča bomo med drugim ugotovili tudi značilnosti svojih potencialnih kupcev. V ta namen se uporabljajo razni anketni vprašalniki, s pomočjo katerih ugotavljamo demografske podatke, preživljanje prostega časa, geografske podatke, podatke o nakupih, podatke o nakupu proizvoda ali storitve, ki ga bomo prodajali. Na podlagi tega dobimo profil tipičnega predstavnika ciljne skupine, ki nam je v veliko pomoč pri targetiranju.

Danes je zagotovo eno od najbolj učinkovitih orodij oglaševanja targetiranje ciljnih skupin preko Facebooka, kjer se število uporabnikov vsakodnevno povečuje. Targetiranje oziroma ciljanje na določene skupine je ena od zelo uporabnih oglaševalskih akcij, ki se jo poslužujemo predvsem pri oglaševanju preko spleta. Njegov osnovni namen je povečati prodajo in povpraševanje, obiska na spletni strani in podobno.

Takšen način oglaševanja temelji na ključnih besedah, ki jih ljudje vnesejo v spletni brskalnik, kar pomeni, da jih to tudi zanima. Prav tako lahko targetiranje poteka glede na lokacijo, starost, spol, demografske značilnosti in še na marsikaj drugega.

Spletni marketing in oglaševanje

Z našo pomočjo boste pridobili nove stranke in razpoznavnost.

Zaupa nam že več kot 250 podjetij, od največjih pa do tistih, ki so najboljša na svojem področju.

Naše reference

Chcete zistiť, koľko by stála vaša nová webstránka, e-shop, portál alebo aplikácia?

Kontaktujte nás!