Število uporabnikov, ki nakupujejo preko spleta, se nenehno povečuje. Skoraj 40% uporabnikov pri nakupih internet uporablja redno, velika večina uporabnikov interneta pa je internet za nakupe uporabila vsaj enkrat.

Razlogov, zakaj nakupovati preko interneta, je nešteto – nakupovanje je varno, udobno, v nekaj minutah iz dnevne sobe lahko obiščete nekoliko deset ponudnikov, primerjate njihove cene, ocene uporabnikov in izkoristite posebne popuste. Uporabniku prijazna je tudi politika reklamacij in veliko možnosti varne uporabe plačilnih metod.

Zato ni čudno, da se veliko podjetnikov odloči delno ali popolnoma preusmeriti svoje poslovanje v vodenje spletne trgovine. Začetek je na razliko od odprtja fizične trgovine nekoliko lažji. Potrebujete le nekaj bistvenih stvari – imeti lastno podjetje z dejavnostjo, dobro oblikovano idejo in prodajno strategijo, dobro zasnovano spletno trgovino in verigo zanesljivih dobaviteljev ter učinkovit marketing.

Podjetje in dejavnost

Ustvariti podjetje ne traja več kot 1 dan. Potrebovali boste s.p. ali d.o.o. z dejavnostjo prodaje preko spleta (in morebitnih drugih, ki jih boste za vaše poslovanje potrebovali). Poleg tega boste potrebovali še unikatno ime podjetja in poslovni bančni račun, ki ga odprete pri eni od številnih bank.

Ponudba in prodaja izdelkov

Kot prvo se morate odločiti, na kakšno prodajo se želite osredotočiti. Mogoče že imate svojo fizično trgovino, ki jo želite razširiti na splet, mogoče pa začenjate od pike in iščete dobavitelje, od katerih bi dobavljali izdelke. V vsakem primeru boste potrebovali lepe in privlačne slike izdelkov in njihove opise ter lastnosti. Nenazadnje boste morali določiti tudi cene izdelkov. Vse to bo ključnega pomena pri naslednjem koraku.

Izdelava spletne trgovine

Nekaj podjetnikov se odloči, da si izdelajo spletno trgovino kar sami. Danes je ta opcija kar dosegljiva, saj obstaja veliko portalov in razumljivih navodil, kako le-te uporabljati. Vendar se zadeva zna zaplesti, še posebej če vam tovrstne zadeve niso blizu. Problem ali nefunkcionalnost spletne trgovine ima lahko za posledico velike izgube, saj bo vse, kar boste vložili v marketing in pridobitev stranke, ki pa vašo nefunkcionalno spletno trgovino hitro zapusti, zaman.

Veliko več se splača kontaktirati ponudnika spletnih storitev, ki vam izdela spletno trgovino, ki bo odzivna, prijazna do uporabnikov, pregledna in bo uporabnike spodbujala k prodaji. Vas v tem času čaka veliko pomembnejša naloga.

Na kaj se pri spletni trgovini osredotočiti?

Veliko strank zanima predvsem dizajn in pisava, ki se na spletni trgovini uporabi. To so sicer vizualno pomembne zadeve, vendar niso ključne za vašo prodajo. Najbolj uspešne spletne trgovine nimajo skupnega fonta pisave ali pozicije gumbov ali slik, vendar nekaj ključnih dejavnikov:

  • Spletna trgovina je pregledna in je takoj jasno, kaj ponuja.
  • Slike na spletni strani so lepe, narejene v istem stilu, profesionalne in se na njih dobro vidijo izdelki.
  • Ima jasno in pregledno oblikovane kategorije in strukturo menija
  • Hitro delovanje – uporabniki ne bodo čakali več kot nekaj sekund, da se spletna stran naloži, drugače vašo stran zapustijo
  • Pregledna in hitra možnost nakupa – dobra uporabniška izkušnja pri uporabi košarice v enem koraku
  • Razvidno navedeni kontaktni podatki prodajalca

Oblikovanje strategije

Medtem, ko se izdeluje vaša spletna trgovina, bi morali že oblikovati vašo strategijo in si postaviti ter odgovoriti na nekaj ključnih vprašanj:

  • Kdo so vaše ciljne stranke?
  • Kje jih boste pridobili, kakšne marketinške strategije boste uporabili? Boste oglaševali na Googlu ali Facebooku ali na obeh?
  • Boste prodajo podpirali tudi z objavljanjem na družabnih omrežjih, boste pisali blog?
  • Kakšno zgodbo prodajate, kakšna so vaša načela?
  • Kdo je vaša glavna konkurenca in kakšno strategijo uporabljajo? Kaj se od njih lahko naučite?
  • Kakšne cene postaviti, da boste dobičkonosni, a še zmeraj konkurenčni?

Vse to so vprašanja, na katera lahko odgovorite le vi in na podlagi teh odgovorov boste zgradili vašo lastno znamko, ki bo prodajala.

Plačilne metode

Tukaj je treba biti pozoren. Plačilne metode so zadeva, ki skrbi enako ponudnike storitev kot tudi kupce. Zelo pomembno je, da so plačilne metode varne (spletna stran mora imeti SSL certifikat) in da so prilagojene pričakovanju strank. Veliko strank želi plačilo po prevzemu (gotovinsko ali s kartico), vendar je le na ponudniku, ali se zanj odloči ali ne. V primeru, če želite uporabiti to plačilno metodo, ne pozabite na obveznost uporabe davčne blagajne.

Druga, pogosta metoda plačila, je nakazilo preko TRR-ja, PayPal-a ali kreditnih kartic.

Plačilne metode vam brez problemov na spletno trgovino implementira vaš izdelovalec spletne trgovine, vi pa medtem poskrbite za to, da imate vzpostavljen sistem izdajanja računov, izbrano računovodstvo, izpolnjene vse obveznosti, plačane prispevke, itn.

Pogoji poslovanja, reklamacije, itn.

Pomemben korak je tudi oblikovanje pogojev poslovanja, ki bodo ščitili vas kot ponudnika storitev in tudi vaše stranke, da se pri nakupu počutijo varno. Vsaka stranka se mora strinjati s pogoji poslovanja preden zaključi nakup. Obrazložiti morate postopek vračila blaga, oblikovati obrazec za vračilo blaga oz. za prijavo stvarne napake ter navesti, kako poteka postopek pritožb/sporov v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov oz. navesti sodišče, ki bo pristojno v primeru sodnega reševanja sporov.

V pogoje poslovanja nujno navedite vaše poslovno ime, dejavnost, priporočeno je navesti tudi informacije o načinu plačila in prevzema/dostave blaga, uveljavljanju popustov in posebnih sezonskih akcij ter o garanciji izdelkov, ki jih ponujate ali potrebnih certifikatih, ki jih vaši izdelki imajo.