Super hitra spletna stran je sanje vsakega podjetnika, ki se zaveda, kako pomembna je hitrost ne samo za stranko, ampak tudi za SEO in posledično uvrščanje strani na brskalnikih. Čeprav sta videz in vsebina spletnega mesta izjemno pomembni, ne smemo pozabiti niti na hitrost odpiranja in nalaganja strani. Hitrost spletne strani nam lahko zagotovi rast obiska strani in višjo pozicijo med rezultati iskanja.

Zakaj je počasna spletna stran slaba?

Raziskave so pokazale, da večina uporabnikov zapusti spletno stran, če se le-ta nalaga več kot 3 sekunde. V današnjem času je konkurenca ogromna in uporabniki se tega dobro zavedajo. V primeru, če je spletno mesto prepočasno, enostavno kliknejo stran in obiščejo vašo konkurenco.

Hitrost spletne strani je pomembna ne samo zaradi strank, ampak tudi zaradi SEO. Počasna spletna stran se nižje uvršča med rezultati iskanja. To za vas kot lastnika strani posledično pomeni manj klikov, strank in nenazadnje tudi manj prihodkov. Brskalniki namreč iščejo spletna mesta, ki ponujajo najboljšo uporabniško izkušnjo. Takšna mesta uvrščajo višje med rezultati iskanja, medtem ko se počasne spletne strani, ne glede na njihovo vizualno lepoto, lahko znajdejo na nižjih pozicijah.

Kako lahko preverite hitrost spletnega mesta?

Na voljo je več spletnih orodij, s katerimi lahko preverite, kako hitra je vaša spletna stran ali trgovina. Eno od takšnih orodij je npr. PageSpeed Insights od Googla. V primeru, če je vaš rezultat več kot 2 sekunde, se splača posvetiti pozornost nižje navedenim nasvetom oz. se glede hitrosti strani posvetovati s strokovnjaki.

Kako narediti vašo spletno stran še hitrejšo?

1. Preveriti server in gostovanje

Na začetku poslovanja se veliko podjetnikov odloči za cenejši server in skupno gostovanje, da privarčujejo nekaj denarja. Vendar točno tako imenovan Shared hosting je lahko eden od razlogov, zakaj je vaša spletna stran počasna. Lahko jo upočasnjuje velikost drugih spletnih strani, ki so na gostovanju skupaj z vašo. Če torej želite pohitriti vašo spletno stran, investirajte malo več v gostovanje.

2. Zmanjšati število HTTP zahtevkov

Http (Hypertext Transfer Protocol) pomeni, da uporabnikov računalnik pošlje zahtevek za odpiranje določene datoteke (npr. glavne strani) vašemu serverju, server zahtevek sprejme in pošlje nazaj odgovor računalniku uporabnika. Število http zahtevkov je pametno čim bolj minimalizirati, kar posledično pohiti vašo spletno stran. Z uporabo spletnih orodij, npr. Pingdom-a, lahko preverite, koliko http zahtevkov proizvaja vaša spletna stran in lahko točno pogledate, kakšna je velikost posameznih datotek ter koliko časa se nalagajo.

3. Optimizirati javascript in css datoteke

Zunanje skripte ustvarjajo omenjene http zahtevke vsakič, ko se spletna stran nalaga na uporabnikov računalnik. Gre predvsem za pop-up okenca, Facebookova okenca za všečkanje, Bootstrap, kode za analitiko (npr. Google Analytics) ali nekatere eksterne fonte pisave.

4. Zmanjšati velikost slik na priporočeno velikost

Tukaj je pogosto navzkrižje interesov med lastniki spletnih mest in izdelovalci. Lastniki spletnega mesta se dobro zavedajo, da so privlačne in kakovostne slike za njihove stranke in spletno mesto izjemnega pomena. Vendar znajo biti prevelike slike s preveč kakovostno resolucijo eden od razlogov, zakaj je spletna stran počasna.

Edina možnost je poskusiti priti do kompromisa – uporabite največjo priporočeno resolucijo in velikost slik. Slike obrežite, izogibajte se ponavljajočim se slikam na vašem spletnem mestu. Uporabite lazy loading slik, s pomočjo katerega zagotovite, da se ne bodo vse slike nalagale naenkrat, ampak se naložijo samo tiste, ki si jih uporabnik trenutno ogleduje na strani. Tako lahko zagotovite lepo in hitro spletno mesto, ki bo ne le vizualno prijetno, ampak bo tudi ponujalo zadovoljujočo uporabniško izkušnjo.

5. Omejiti število pluginov na najbolj nujne

Plugini na WordPressu so odličen pripomoček in ponujajo veliko funkcij, ki vam olajšajo uporabo spletnega mesta. Vendar so eden od glavnih krivcev, ki upočasnjujejo spletne strani. Zato niti z uporabo pluginov ne pretiravajte – uporabite tiste najbolj nujne in v kolikor je le mogoče se jim izognite. Če obstaja način, kako lahko enako funkcijo vstavite na stran brez uporabe plugina, naredite to.

6. Nastaviti cache-ing

Cache-ing je zelo koristen pri uporabnikih, ki se na vašo spletno stran pogosteje vračajo, torej za vaše stalne stranke ali bralce. S pomočjo te funkcije se uporabniku shranijo statične datoteke in slike na njegovem računalniku. Pri naslednjem obisku uporabnika se torej datoteke ne bodo rabile ponovno nalagati, kar pohiti spletno stran.

Cache-ing lahko nastavite s pomočjo pluginov na WordPressu ali jih nastavite direktno na serverju.

7. Uporabljati CDN (Content Delivery Network)

CDN je primeren še posebej za globalne spletne strani, do katerih dostopajo uporabniki iz celega sveta. Uporabnikom dostavi vsebino strani glede na njihovo geografsko lokacijo. V praksi to pomeni, da boste imeli mrežo serverjev po celem svetu, ki bojo komunicirali z vašim serverjem. Posledično bodo računalniki vaših uporabnikov komunicirali s serverjem, ki jim je najbližje. Tako uporabnik ne čaka, dokler zahtevek pride do vašega serverja, ampak enostavno dostopa do najbližjega možnega serverja in tako prejme odgovor veliko hitreje.

To pohiti čas reakcije vaše spletne strani ne glede na lokacijo uporabnika in tako izboljša uporabniško izkušnjo vaših globalnih strank.

V primeru, če potrebujete pomoč z hitrostjo vašega spletnega mesta, lahko kontaktirate našo ekipo na naslovu info@olioweb.si. Z veseljem vam bomo svetovali in pomagali dvigniti pozicijo vaše spletne strani med rezultati brskalnikov.